![Nintendo Wii© Nintendo](/media/lib/10/1181646565_186620-e59ea667dc92a3200e9d359f4b2c3623.jpeg)
Granie na Wii jak solidny trening
19 listopada 2009, 09:20Chyba każdy, kto miał okazję zagrać w dowolną grę sportową na nowoczesnej konsoli, przekonał się, jak bardzo męcząca może być ta rozrywka. Jak jednak wiadomo, naukowcy lubią wszystko dokładnie pomierzyć i policzyć, w związku z czym postanowili ustalić, jak wiele energii zużywają użytkownicy korzystający z gier sportowych obsługiwanych za pomocą kontrolerów symulujących ekwipunek zawodników.
![](/media/lib/56/cenzura-9c05cb276e7b82f4d0325730290bcb37.jpg)
Powstanie Indeks Stron Zakazanych?
17 listopada 2009, 11:27Wbrew rządowym zapowiedziom, hazard w Internecie będzie legalny. Jednak przygotowana propozycja ustawy zawiera zapisy, które mogą dać urzędnikom i politykom prawo do cenzurowania Sieci.
![Xbox 360© Microsoft](/media/lib/3/1173886412_916630-ed97fad1bfdb5d10bff79eb7232b7baa.jpeg)
Microsoft banuje tysiące użytkowników
12 listopada 2009, 16:37Microsoft zablokował możliwość prowadzenia rozgrywek on-line tysiącom użytkownikom serwisu Xbox Live. Przyczyną takiego posunięcia było złamanie przez te osoby regulaminu usługi.
![](/media/lib/49/projekt-natal-294b3c1f40e01b124a011af5ee0a9908.jpg)
Natal dostępny już w przyszłym roku?
12 listopada 2009, 13:11Jedna z brytyjskich witryn specjalizujących się w tematyce gier komputerowych twierdzi, że już w przyszłym roku gracze będą mogli korzystać z technologii rozwijanej przez Microsoft w ramach "Project Natal".
![](/media/lib/44/klocki-jak-skan-e3fa49432a08108a65ceeca74d9113d0.jpg)
Traktuje awatar jak realne ja
9 listopada 2009, 12:35Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.
![](/media/lib/48/duke_nukem_forever-c66e6b8c1e9e77c2cd8fbb2c42b665b9.jpg)
Koniec gier dla jednego gracza?
9 listopada 2009, 10:27Rzecznik prasowy Electronic Arts, największego na świecie producenta gier komputerowych, stwierdził podczas niedawnego EA Winter Games Showcase, że gry dla jednego gracza odchodzą w przeszłość. Jego zdaniem, użytkownicy poszukują przede wszystkim tytułów, które pozwalają grać razem z drugim człowiekiem.
Zmuszają do mrugania
28 października 2009, 09:14Japońska firma optyczna Masunaga Optical Manufacturing przedstawiła okulary Wink Glasses, które prowokują mruganie i w ten sposób zapobiegają zespołowi suchego oka zarówno u zagorzałych miłośników gier wideo, jak i książek czy Internetu.
![](/media/lib/8/1179240505_263674-df0aeeb9b070806cd386dd7c736048c6.jpeg)
ArcaVir 2010 już w sprzedaży
27 października 2009, 10:51Na rynku zadebiutowała nowa stabilna wersja programu ArcaVir. To piąta jubileuszowa edycja polskiego programu. ArcaBit daje użytkownikom do dyspozycji znane już z poprzednich lat pakiety zabezpieczeń sygnowane oznaczeniem 2010.
![](/media/lib/43/gra-na-kompie-5d474615f390223dbab7be4aa64b7d27.jpg)
(Nie)gotowi na wszystko
16 października 2009, 08:48Często powtarza się, że zagorzali miłośnicy gier akcji biernie przyjmują przebieg wydarzeń na ekranie. Psycholodzy z Uniwersytetu Stanowego Iowa zauważają jednak, że gry wideo inaczej oddziałują na dwa rodzaje uwagi kognitywnej (dowolnej) - proaktywną i reaktywną - upośledzając wyłącznie tę pierwszą (Psychophysiology).
![© Mozilla Foundation](/media/lib/18/1195150564_101844-fe15386971b46db06b1a289d3a91c42b.jpeg)
Firefox z akcelerometrem
13 października 2009, 10:10Jak zdradza Christopher Blizzard z Mozilli, Firefox 3.6 zostanie wyposażony w oprogramowanie współpracujące z akcelerometrami wbudowanymi w notebooki i inne urządzenia przenośne. Dzięki temu przeglądarka będzie znała pozycję urządzenia.